Stichting Rotterdamse Klassiekers

 
   

"In Duitsland geregistreerd met Euro1,
heeft katalysator en lambdasonde-regeling.
Maar voor Rotterdam onvoldoende.
"

Eigenaar: Niels
 

 

Waarom moet deze auto blijven rijden in Rotterdam?
Ik heb deze auto zelf gehaald uit Zweden. De auto heeft daarom geen belastingvoordeel dat in Nederland toentertijd gelde zoals K6-G, E2 of U9 waarmee langdurige ontheffing aan te vragen is, terwijl de auto daar wel aan voldoet. Sterker nog, dit type staat in Duitsland geregistreerd als Euro1. Maar ons beperkte en onvolledige database zorgt er dus voor dat deze auto er niet meer in mag. Met bonnen voor € 17.000 euro verspijkerd de afgelopen jaren en ik kijk tegen een sloopvergoeding aan van € 1.000. Kralingen stond vol met SAAB 900 classics, zullen we die mooie klassiekers met katalysator en lambdasonde gewoon in leven houden? Onderdeel van het straatbeeld?

Technische aanpassingen:
Alles gedaan door RDW erkende SAAB garage. Gereviseerde turbo 16-klepper motor, met injectiesysteem en computerregeling van modernere SAAB 9000 (1999) ingebouwd met bijbehorende Lambda-sonde voor Euro3 conforme uitstoot. Nieuwe uitlaat met nieuwe katalysator en dus geüpdatete lambdasonde. Aangepast motormanagement met moderne injectoren voor aanpassing Euro3 middelen. Herkeuring naar nieuwe motor laten doen bij RDW, die willen dit niet in de database vastleggen. Ik ben dus aan de leeuwen overgeleverd, omdat ik nu met mijn blauwe ogen en wat facturen moet aantonen dat de ombouw plaatsgevonden heeft.

Langdurige ontheffing aangevraagd?
Nee

Uitslag aanvraag langdurige ontheffing:
Moet ik nog doen

Gronden uitslag aanvraag langdurige ontheffing door Gemeente Rotterdam:
Moet ik nog doen

 
       
       
DELEN      

 

 

 

Saab

 
Type 900 Turbo
   
Brandstof Benzine
   
Bouwjaar 1989
 

 

Bekijk ook:

 
     
 

Nostalgie moet in stadsbeeld blijven.

 

 
  « vorige

volgende »

 
< Overzicht alle auto's
 
       
  Home PROTEST Portret. Deel 1
  Informatie Stap 1: Deel je verhaal Portret. Deel 2
  Links & Rapporten Stap 2: Teken de petitie Portret. Deel 3
  Contact Stap 3: Klacht indienen Portret. Deel 4
    Stap 4: Deel de Flyers Portret. Deel 5
  STICHTING Stap 5: Auto Flyers Portret. Deel 6
  Epistel Frank Stap 6: Twitter er op los Portret. Deel 7
  Open brief aan Pex Stap 7: Volg ons op FB Portret. Deel 8
  Betoog Sjoerd aan Pex Stap 8: Vrijwillige donatie Portret. Deel 9
  Brief Niels aan Pex Stap 9: 3 april G4 optocht Portret. Deel 10
  Oldtimer is duurzaam    
  Brandbrief V2 MILIEUZONE ARCHIEF
  Wagenparkscan 2015 Garage Hamer Save the date
  Resultaten Grafiek SBS6 HvN Kom naar de meeting
    VVD op pad Concours d'elegance
    Open Rotterdam Uitslag meeting
    Radio Rijnmond Verslag van 12 maart 2016
    TV Rijnmond  
  Rotterdamse Klassiekers Adem in Rotterdam  
  Milieuzone Rotterdam Elsevier  
  Milieuzone Amsterdam RTV Utrecht  
       
 

DEZE AUTO'S GAAN DE STRIJD AAN

     
Auto 1 t/m 20 Auto  81 t/m 100 Auto 161 t/m 180
Auto 21 t/m 40 Auto 101 t/m 120 Auto 181 t/m 200
Auto 41 t/m 60 Auto 121 t/m 140 Auto 201 t/m 220
Auto  61 t/m 80 Auto 141 t/m 160 Auto 221 t/m 240
     
     

Steun de Stichting Rotterdamse Klassiekers
met een vrijwillige donatie.

 
 

SHARE SOCIAL MEDIA