Stichting Rotterdamse Klassiekers

 
   

"Altijd dealer onderhouden, betrouwbare VW Golf uit 2000 waar ik
de tweede eigenaar van ben. Vorig jaar veel geld ingestoken
om alles te vervangen, beestje is net 6 maanden te 'oud'."

Eigenaar: Aletta
 

 

Waarom moet deze auto blijven rijden in Rotterdam?
Altijd dealer onderhouden, betrouwbare VW Golf uit 2000 waar ik de tweede eigenaar van ben. Het beestje is net 6 maanden te 'oud', terwijl hetzelfde type motor ook gebruikt is in auto's uit 2001 en 2002. Die mogen dus met hetzelfde verbruik en uitstoot nog wel rond blijven rijden. Helaas woon in aan de rand van de milieuzone (in Spangen, niet eens het centrum) waardoor hij niet meer voor mijn eigen deur kan staan.

De VW Golf IV 1.9 TDI is een betrouwbare en veel gebruikte auto. Mijn auto is altijd dealer onderhouden en zeer betrouwbaar, hij is nog lang niet rijp voor de sloop.
Ik vind het verschrikkelijk dat de gemeente Rotterdam mij dwingt afstand te nemen van deze auto waar ik letterlijk de hele geschiedenis van ken.
Voor de subsidie die ik terug krijg kan ik nooit een auto terug kopen die zo betrouwbaar is en daarnaast weegt de emotionele waarde er al helemaal niet tegen op.
Eind 2014 en begin 2015, voordat dit alles bekend was, heb ik nog bijna 3000 EUR in de auto gestoken om distributieriem, banden, uitlaat e.d. te vervangen, de gehele auto heeft momenteel nieuwe onderdelen. Mede omdat ik verwachtte nog jaren in de auto te blijven rijden.
Hoe kan het dat de gemeente dit zomaar kan besluiten?

Technische aanpassingen:

Langdurige ontheffing aangevraagd?


Uitslag aanvraag langdurige ontheffing:

Gronden uitslag aanvraag langdurige ontheffing door Gemeente Rotterdam:
 

 
       
       
DELEN      

 

 

 

Volkswagen

 
Type Golf
   
Brandstof Diesel
   
Bouwjaar 2000
 

 

Bekijk ook:

 
     
 

Klassieker die 2500 km per jaar rijd

 

 

 
  vorige

volgende

 
< Overzicht alle auto's
 
       
  Home PROTEST Portret. Deel 1
  Informatie Stap 1: Deel je verhaal Portret. Deel 2
  Links & Rapporten Stap 2: Teken de petitie Portret. Deel 3
  Contact Stap 3: Klacht indienen Portret. Deel 4
    Stap 4: Deel de Flyers Portret. Deel 5
  STICHTING Stap 5: Auto Flyers Portret. Deel 6
  Epistel Frank Stap 6: Twitter er op los Portret. Deel 7
  Open brief aan Pex Stap 7: Volg ons op FB Portret. Deel 8
  Betoog Sjoerd aan Pex Stap 8: Vrijwillige donatie Portret. Deel 9
  Brief Niels aan Pex Stap 9: 3 april G4 optocht Portret. Deel 10
  Oldtimer is duurzaam    
  Brandbrief V2 MILIEUZONE ARCHIEF
  Wagenparkscan 2015 Garage Hamer Save the date
  Resultaten Grafiek SBS6 HvN Kom naar de meeting
    VVD op pad Concours d'elegance
    Open Rotterdam Uitslag meeting
    Radio Rijnmond Verslag van 12 maart 2016
    TV Rijnmond  
  Rotterdamse Klassiekers Adem in Rotterdam  
  Milieuzone Rotterdam Elsevier  
  Milieuzone Amsterdam RTV Utrecht  
       
 

DEZE AUTO'S GAAN DE STRIJD AAN

     
Auto 1 t/m 20 Auto  81 t/m 100 Auto 161 t/m 180
Auto 21 t/m 40 Auto 101 t/m 120 Auto 181 t/m 200
Auto 41 t/m 60 Auto 121 t/m 140 Auto 201 t/m 220
Auto  61 t/m 80 Auto 141 t/m 160 Auto 221 t/m 240
     
     

Steun de Stichting Rotterdamse Klassiekers
met een vrijwillige donatie.

 
 

SHARE SOCIAL MEDIA