Uitsluitend LPG auto's komen op de whitelist.
 

Mag er ook weer in!
Datum: 08-08-2016

Goed nieuws. Naast de blauwe 'louter op LPG' Renault 4 F4 'EDF' (1985) van Erik heeft hij nu ook een plek op de whitelist gekregen met zijn lichtgroene benzine/LPG Renault 4 F6 'Celadon' (1984).

Hoe?
Door de benzinetank en de vulleiding onder zijn auto vandaan te laten halen bij een Renault 4 garage in Oosterland. Daarna heeft BOVAG-garage Kriek & van der Kruit in Schiedam dit gecontroleerd en een  verklaring gemaakt waarin staat vermeld dat de auto 100% op LPG rijdt. Deze verklaring is door Erik gescand en naar Team Gezondere Lucht gemaild. Daarna was het (verbazingwekkend) snel geregeld. De auto staat nu op de whitelist. Zonder de 178,- euro voor een ontheffing te moeten betalen.

Het is onlogisch dat je een auto die praktisch NOOIT op benzine rijdt onklaar laat maken voor deze brandstof. De auto rijdt veel slechter op benzine en bovendien kost een liter LPG 48 eurocent en een liter Euro 95 1,39 euro. De enige keer dat Erik met dit viertje op benzine rijdt is wanneer hij in Frankrijk even geen tankstation met GPL kan vinden.  Maar dat komt maar zelden voor. Bovendien is LPG een restproduct van de petrochemie en is bij gebruik veel minder vervuilend dan benzine. Dus beter voor het milieu.

"Je zou wel GEK zijn om op benzine te rijden als het ook op LPG kan."

En hoe vervuilend is zo'n klein motortje op benzine nou eigenlijk?  Het is verwaarloosbaar. Vooral omdat oldtimers slechts enkele kilometers per jaar in de milieuzone rijden. In het geval van deze auto is dat alleen uit de stalling een paar honderd meter naar huis om de kampeerspullen in te laden.
Om daarna zo snel mogelijk de stad uit te gaan.

Maar goed.
Erik is blij met deze rare regel.
Maar het slaat natuurlijk nergens op.

TIP
Voor een verklaring dat de auto uitsluitend op LPG rijdt kan je eventueel naar Garage Kriek & van der Kruit in Schiedam. Het is vlak bij het terrein van de protestrit van 12 maart 2016 en ligt buiten de milieuzone. Kosten verklaring: 36,30 euro.

 

 

 

 

 

 

 


Renault 4 F6 'Celadon' (1984)
   
 
  Renault 4 F6 'Celadon' (1984) op de Coolsingel
   
 
  Renault 4 F6 'Celadon' (1984) bij Garage Gordini
   
 
  Renault 4 F6 'Celadon' (1984) in Olonzac
 
       
  Home PROTEST Portret. Deel 1
  Informatie Stap 1: Deel je verhaal Portret. Deel 2
  Over de Stichting Stap 2: Teken de petitie Portret. Deel 3
  Contact Stap 3: Klacht indienen Portret. Deel 4
    Stap 4: Deel de Flyers Portret. Deel 5
  STICHTING Stap 5: Auto Flyers Portret. Deel 6
  Epistel Frank Stap 6: Twitter er op los Portret. Deel 7
  Open brief aan Pex Stap 7: Volg ons op FB  
  Betoog Sjoerd aan Pex Stap 8: Vrijwillige donatie Schorem Haarsnijder & Babier
  Brief Niels aan Pex   The Amazing Stroopwafels
  Oldtimer is duurzaam MILIEUZONE  
  Brandbrief V2 Garage Hamer ARCHIEF
  Wagenparkscan 2015 SBS6 HvN Save the date
  Resultaten Grafiek VVD op pad Kom naar de meeting
  Brief aan commissie Open Rotterdam Concours d'elegance
  Verslag van commissie Radio Rijnmond Uitslag meeting
  Links & Rapporten TV Rijnmond Uitslag puzzelrit
    Adem in Rotterdam Verslag van 12 maart 2016
  Rotterdamse Klassiekers Elsevier 3 april G4 optocht
  Milieuzone Rotterdam RTV Utrecht Verslag van 3 april G4 2016
  Milieuzone Amsterdam ZONEmagazine (Tip!!) Media aandacht 2 mei 2016
       
 

DEZE AUTO'S GAAN DE STRIJD AAN

     
Auto 1 t/m 20 Auto  81 t/m 100 Auto 161 t/m 180
Auto 21 t/m 40 Auto 101 t/m 120 Auto 181 t/m 200
Auto 41 t/m 60 Auto 121 t/m 140 Auto 201 t/m 220
Auto  61 t/m 80 Auto 141 t/m 160 Auto 221 t/m 240
     
     

Steun de Stichting Rotterdamse Klassiekers
met een vrijwillige donatie.

 

SHARE SOCIAL MEDIA

 

 


Teken de petitie !!! Klik »»hier«« en doe mee!