Stichting Rotterdamse Klassiekers

Twitter mee met #Milieuzone of #MZnee
 
   
 

Portret. Deel 7 - Wout
Update: 29-03-16 11:46

Stichting Rotterdamse Klassiekers heeft een aantal persoonlijke portretten verzameld, met hun eigen verhaal. 10 vragen die een kijkje geeft in de persoon achter de klassieker. Foto: Ingmar Timmer
Steun de Stichting Rotterdamse Klassiekers met een vrijwillige donatie.


1) Wie staan er allemaal op de foto, stel je zelf voor?
Ik, Wout sta hier op de foto met Mark, we kennen elkaar en vele anderen via onze voertuigen en de bijbehorende hobby.

2) En bij wat voor auto staan jullie?
Zoals men wel zal zien staan we niet bij een auto, maar bij twee bakbrommers.

3) Waarom nou juist deze auto?
Mark heeft geen auto, ook geen B-rijbewijs, ik ben op de bakbrommer gekomen omdat ik mijn Fiat Panda (1984) al weg heb gedaan omwille van de milieuzone en ik er een Opel Combo voor terug heb gekocht, met naar blijkt een kapotte koppakking en een olieverbruik van 1 op 200. Mijn overige oldtimers zijn in onderhoud/restauratie.

4) Vele waren vandaag aanwezig op de protestrit. Waarom was jij erbij?
We willen een proteststem laten horen én zien tegen de achterlijke milieuzone, er gaan ook stemmen op om alle bromfietsen te verbieden van voor 2001, dus vandaar ook ons protest met de bromfietsen.

5) Kan jij uitleggen wat nu een milieuzone is, voor die er niets van begrijpen?
Eigenlijk niet, want niemand begrijpt het, het is een ongefundeerd hersenspinsel van een dromer, iemand die denkt dat waar rook is, niet alleen vuur is, maar ook milieuvervuiling.
Een inrijverbod voor nog geen 1,8% van het wagenpark, een wagenpark wat merendeels niet meer dan 10.000 km per jaar aflegt.

6) Wat heeft de milieuzone voor jou persoonlijk als consequenties?
Zoals aangegeven heb ik mijn Fiat Panda met origineel 86.000 km op de teller weg moeten doen, ik heb daar een Opel Combo uit 2000 voor terug gekocht, op LPG, dat dan weer wel. Maar naar blijkt ben ik genaaid met de nieuwe auto, de koppakking is stuk (of de kop gescheurd) waardoor de auto weinig vermogen heeft en een heel hoog olieverbruik, elke 200 km gooi ik er een liter olie bij, die komt er net zo hard door de uitlaat weer uit. Het hypocriete is dat ik hiermee wel de milieuzone in mag… de auto komt zelfs gewoon door de APK hiermee. Ik heb geen geld voor de reparatie momenteel, heb al 400 euro bij moeten leggen om hem te kunnen kopen (naast de slooppremie). Eigenlijk is de auto “total loss” want hij is de reparatie niet waard. Ik ben dus 400 euro armer en heb eigenlijk geen auto meer. Waarvoor dank.

7) Waarom raakt het jullie zo?
Wat ons raakt is de blinde, ongefundeerde uitvoering van deze wet, totaal niet gebaseerd op recente feiten en onderzoeken. De nieuwe wegenbelastingswet waarin auto’s pas vanaf 40+ belastingvrij worden, heeft het kaf al gescheiden van het koren, het heeft er al voor gezorgd dat de dagelijks rijdende dieseltuffer zijn auto heeft weggedaan, wat het oldtimer wagenpark al enorm heeft opgeschoond. Hiermee is in de calculaties geen rekening gehouden, men is uitgegaan van de cijfers van voor deze wetwijziging. Men treft nu de échte liefhebbers en dat zet nagenoeg geen zoden aan de dijk.

8) Wat zou je graag tegen de Wethouder willen zeggen?
Pex, kom even bij kennis, lees je in in de juiste materie, laat je voorlichten door de juiste onafhankelijke en recente bronnen. Iedereen wil schonere lucht, ook wij. Maar met dit soort marginale maatregelen bereik je niet, wat mij betreft voor je de autoloze zondag in in Rotterdam, voor alle auto’s, iedereen! Dat zal wat gaan schelen en dan draagt iedereen zijn steentje bij.

9) Hoe zie jij de toekomst?
Ik zie de auto’s steeds ouder worden, 40+, mijn overgebleven wagens zijn 40+ en ik zie mensen nog wel terug komen van hun “niet vervuilende, kolengestookte” electrawagens, die de vakantiebestemming niet haalt, dus wordt het vliegtuig maar genomen… vanaf Zestienhoven…

10) Heb je nog iets aan te vullen of wil je nog wat anders zeggen?
Ik wordt vaak aangesproken de laatste tijd, want ik ben een vervuiler, een crimineel, een boeman met een slechte impact op de leefomgeving… O! Heb jij víér oude auto’s, gadverdamme! …. Lieve mensen, als 1 iemand vier auto’s heeft en hij rijdt in totaal maar 8000 km per jaar in al die vier auto’s bij elkaar omdat het naast zijn werk woont… dan betekent dat dat elke auto maar 2000 km per jaar aflegt. Als ik ze verkoop, gaan ze meer rijden… Wat is er nu slechter?


Wil je ook je persoonlijke verhaal vertellen? Mail de redactie op frank@milieuzonerotterdam.nl

 

 

 

 
Deel 1
Ton & Teunie Roos
Lees hier hun verhaal

 

Deel 2
Kees Jongenburger
Lees hier zijn verhaal
 

Deel 3
Peet en zijn hond
Lees hier zijn verhaal
 

Deel 4
Daut Ahmetaj
Lees hier zijn verhaal
 

Deel 5
Joris & Jacqueline
Lees hier zijn verhaal
 

Deel 6
Jan Brandt
Lees hier zijn verhaal
 

Deel 7
Bakbrommer Wout
Lees hier zijn verhaal

 

 
       
  Home PROTEST Portret. Deel 1
  Informatie Stap 1: Deel je verhaal Portret. Deel 2
  Links & Rapporten Stap 2: Teken de petitie Portret. Deel 3
  Contact Stap 3: Klacht indienen Portret. Deel 4
    Stap 4: Deel de Flyers Portret. Deel 5
  STICHTING Stap 5: Auto Flyers Portret. Deel 6
  Epistel Frank Stap 6: Twitter er op los Portret. Deel 7
  Open brief aan Pex Stap 7: Volg ons op FB Portret. Deel 8
  Betoog Sjoerd aan Pex Stap 8: Vrijwillige donatie Portret. Deel 9
  Brief Niels aan Pex Stap 9: 3 april G4 optocht Portret. Deel 10
  Oldtimer is duurzaam    
  Brandbrief V2 MILIEUZONE ARCHIEF
  Wagenparkscan 2015 Garage Hamer Save the date
  Resultaten Grafiek SBS6 HvN Kom naar de meeting
    VVD op pad Concours d'elegance
    Open Rotterdam Uitslag meeting
    Radio Rijnmond Uitslag puzzelrit
    TV Rijnmond Verslag van 12 maart 2016
  Rotterdamse Klassiekers Adem in Rotterdam  
  Milieuzone Rotterdam Elsevier  
  Milieuzone Amsterdam RTV Utrecht  
       
 

DEZE AUTO'S GAAN DE STRIJD AAN

     
Auto 1 t/m 20 Auto  81 t/m 100 Auto 161 t/m 180
Auto 21 t/m 40 Auto 101 t/m 120 Auto 181 t/m 200
Auto 41 t/m 60 Auto 121 t/m 140 Auto 201 t/m 220
Auto  61 t/m 80 Auto 141 t/m 160 Auto 221 t/m 240
     
     

Steun de Stichting Rotterdamse Klassiekers
met een vrijwillige donatie.

 
 

SHARE SOCIAL MEDIA